HR szakmai nap 2012 - Hogyan tartsa meg munkatársait a költségcsökkentés kényszerében?



HR szakmai nap 2012 - Hogyan tartsa meg munkatársait a költségcsökkentés kényszerében?


Kapcsolattartó: Rozsi DánielTelefon+361/212-44-12E-mail címdaniel.rozsi(at)samling.hu

 
Képzés adatai:
képzés helye:Budapest - XII.
Képzés időtartama:1
Jelentkezési határidő:2012.09.07. 09:00
Finanszírozási forma:önköltséges
Tagozat és a képzés árai (Ft):nappali (nappali 5.000 Ft)
A telefonban, vagy e-mailben hivatkozzon a Menőképzés.hu-ra!
A kapcsolattartó e-mail címében az (at) jel a @ jelet helyettesíti.
 
A képzés általános követelményei:
HR szakmai nyílt nap
2012. szeptember 7. péntek 9-14.00-ig
Hogyan tartsa meg munkatársait a költségcsökkentés kényszerében?
Hogy ne csak leépítésekben gondolkodjunk!
Az atipikus foglalkoztatási formák munkajogi lehetőségei és gyakorlata.
Milyen készségek és képességek szükségesek ehhez a munkához?
 
A képzés általános leírása:
TEMATIKA
1. HR a válságban (válságban a HR?)

Minőségi emberek megszerzése és megtartása
Atipikus foglalkoztatás
A nők foglalkoztatása
A munkatársak fejlesztése új utakon
Tehetségmenedzsment
Elvárások és lehetőségek a HR területén:
 Üzleti szemlélet
 Közvetlen hatás a vállalat sikerességére, költséghatékonyságára
 Vállalati branding, HR branding
 Tudásmegosztás
 Globálisan gondolkodó vezetők
 Fenntarthatóság, vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR)
 Etikai kérdések

2. Atipikus foglalkoztatásról munkaadóknak

A rugalmas foglalkoztatási formák a XX. század második felében kezdtek Európában elterjedni. A foglalkoztatás rugalmas (atipikus) formái napjainkban az Európai Unióban és hazánkban egyaránt a foglalkoztatáspolitika egyik folyamatosan erősödő, a foglalkoztathatóságot javító eszközévé váltak.
A vállalatok és egyéb gazdálkodó szervezetek szervezeti kultúrája fejlesztésének részeként az irányítási, munkaszervezési, humánerőforrás-gazdálkodási rendszerek korszerűsítését kell ösztönözni. A távmunka terjedése világjelenség. Felmérések igazolják, hogy a távmunkában, illetve a foglalkoztatás egyéb formáiban foglalkoztatottak száma évek óta mintegy 20-30%-os növekedést mutat, és alkalmazásával mind munkáltatói, mind munkavállalói, mind össztársadalmi szempontból jelentős előnyök érhetők el.
Szeretnénk a szervezetek vezetőinek és HR vezetőinek segíteni abban, hogy szervezetük számára milyen előnyökkel (gazdasági és szervezeti előnyökkel) járhat a rugalmas foglalkoztatási formák bevezetése, illetve milyen szervezeti igényekre tudnak válaszolni a különböző foglalkoztatási formák.
És természetesen ennek az éremnek is két oldala van, így rávilágítunk arra is, hogy milyen nehézségeket rejteget és mit tehetünk a gördülékeny bevezetésért.
Témakörök:
Rugalmas foglalkoztatási formák bemutatása, bennük rejlő lehetőségek
(Munkaerő kölcsönzés, tranzit foglalkoztatás, részmunkaidő, távmunka...stb)
Előnyök és nehézségek
Gazdasági és munkaerőszervezési szempontok
Költségek racionalizálása (toborzás, össz-bérköltség, irodai költségek…)
Vezetői nehézségek (munkaszervezés, felelősségi körök, információáramlás, dolgozói lojalitás, bizalom…)
Megtérülés
megtérülés szempontjai, számítások
Bevezetés
Döntéselőkészítés
Új vezetői feladatok
új HR feladatok
A szervezet felkészítése, képzések

3. Munkáltató és munkavállaló készségfejlesztése a szokásostól eltérő foglalkoztatási formákban

A rövid tréningblokk 3 választható témakört ölel fel, amik segítenek a válság szülte nehézségek kezelésében, új attitűdök és készségek kialakításában. A tréningblokk célja bepillantás nyújtása abba, hogy hogyan lehet alternatív módszerekkel kezelni a nehéz időszakot, minőségi változást elérni, biztosítva a proaktivitást és a túlélésen túl az újbóli növekedés lehetőségeit.

1. Változásmenedzsment
Haderő-átszervezés feladat
- változások lélektani hatásai
- a válság követelte paradigma-felülvizsgálat
- a válság HR szemszögből modellezése
2. Időgazdálkodás
a) Időmérő próba
- elakadásaink felülvizsgálata
- a megnövekedett feladatmennyiség hatékonyabb kezelése
b) Repülőgépgyártás, folyamatmodellezés
- erőforráskezelés felülvizsgálata
- munkaszervezés átformálása, a tervezés szerepének elmélyítése
- ügyfélközpontúság
- a hatékonyságnövelés kulcselemei és szintjei
- a kommunikáció szerepének tudatosítása
c) "To do today" módszer
- a leghatékonyabb feladatkezelés és a legmagasabb szintű kreativitás és egyéni hatékonyság elérése
3. Stresszkezelés
egyéni stresszmechanizmusok feltárása
a stressz hatásai HR-szemszögből
gyors és szemléletformáló stresszkezelési technikák

4. ÚJ Mt. munkajogi szabályai az atipikus foglalkoztatáshoz

Atipikus munkaviszonyok:
Vezető állású munkavállalóra vonatkozó eltérő szabályok
Munkavégzés behívás alapján
Munkakör megosztása
Több munkáltató által létesített munkaviszony
Bedolgozói munkaviszony
Egyszerűsített foglalkoztatás vagy alkalmi munkaviszony
Köztulajdonban álló munkáltatóval fennálló munkaviszony
Távmunka
Munkaerő-kölcsönzés
 
A képzéshez, intézményhez kapcsolódó linkek:
http://www.samling.hu/hr_szakmai_nap_2012
 

A képzés az alábbi linken érhető el:
http://www.humankepzes.hu/?id=kepzes&art_id=1597